Als mens is het altijd van belang dat je mentaal sterk dient te zijn. Indien je dat niet bent, is het vooral nodig dat jij jezelf dient te trainen daarvoor. Tja, jezelf mentaal trainen is een kunst en soms heel zwaar. Dit geldt vooral wanneer je mentaal moeilijk kunt omgaan met jezelf. Zo heeft iedere mens een goede emotionele gezondheid nodig. Wil jij zo graag weten hoe dat kan geschieden? Ja hoor, ook bij jou kan dat! Hieronder hebben wij simpele en vooral handige tips voor je opgesomd. Kom dus maar lezen!

De vijf sleutels om over een goede emotionele gezondheid te beschikken

Ik heb door de jaren heel goed nagedacht wat er allemaal gedaan kan worden, zodat de mens over een goede emotionele gezondheid kan beschikken. Hieronder heb ik vier handige tips voor je opgesomd. De opsomming hiervan ging niet zo gemakkelijk. Ik deed dit, dankzij trial or error en ook dankzij mijn jarenlange ervaring. Kom dus maar lezen over de vier handige tips die je kunt gebruiken in jouw dagelijks leven:

  1. Blijf in gedachten hebben welke goede dingen je hebt en doe dingen waar je ontzettend veel van houdt:

Als mens is het altijd van belang dat jij moet doen waarvan je houdt. Wanneer je dit doet, zul je opmerken dat je jouw leven meer betekenis geeft. Ga dus goed voor jezelf na waarvan je houdt en zorg ervoor dat je die dingen realiseert. Dingen doen waar je zin in hebt, zullen maken dat je gemotiveerd alles in het leven doet. Probeer het maar!

  • Het is van belang dat je met jezelf weet te communiceren en vooral dat jij jezelf accepteert zoals je bent:

Als mens is het normaal wanneer je tot jezelf praat. Doe je dat ook? Tja, bijna een ieder doet dat en praten tot jezelf is vooral goed. Waarom denk je? Wanneer je tot jezelf praat, ben je bezig om bepaalde zaken te analyseren in jouw leven. Zo ook is het super belangrijk dat je daarnaast jezelf dient te accepteren zoals je bent. Wanneer je jezelf aan het analyseren bent, is de acceptatie dan ook van belang. Dus wanneer jij jezelf accepteert zoals je bent, zul je progressie zien in jouw leven.

  • Houd je ten alle tijden bezig met hetgeen zich nu afspeelt en maak je geen zorgen om wat er morgen plaats dient te vinden:

Leven in de tegenwoordige tijd is iets wat jou heel veel vreugde gaat geven. Heb je enig idee waarom? Dit maakt dat jij dan niet bezorgd bent om morgen. Als mens is het altijd beter dat jij je bezig houdt met vandaag. Wat morgen zal gebeuren, dien je dus te laten voor morgen. Wanneer jij je nu al drukt maakt met morgen, heb je als mens dan geen rust. Rust is super belangrijk in het menselijk leven en daarom raad ik je aan om voor jouw eigen rust te kiezen. Laat dus los en leef voor vandaag!

  • Ontspan vaak genoeg en bemoei het liefst met positieve mensen:

Ontspannen kun je bijvoorbeeld elke week doen. Houd je dan bezig met dingen waarvan je houdt. Ga bijvoorbeeld naar muziek luisteren, bankhangen, sporten, uiteten, bowlen, etc. Er zijn dus heel veel dingen die je kunt doen. Daarnaast is het ook belangrijk dat jij je omringd met positieve mensen. Wanneer je dat doet, dan ben je dan ook bezig met positieve gedachten.

Deze vier tips zijn hele simpele tips die je kunt meenemen in het dagelijks leven. Wanneer jij je hieraan houdt, zul je opmerken dat jouw leven vooruit gaat. Je zult dus opmerken dat je een gezonde emotionele gezondheid hebt. Geloof mij maar wanneer ik zeg dat het een ontzettend leuk gevoel is! Ieder mens heeft een goede emotionele gezondheid nodig, want op die manier doe je alles in het leven met veel plezier. Tot slot hoop ik dat je deze vier tips zult gebruiken en dat je vooral ervan geniet. Succes met alles wat je in het leven zult doen!

Mindfulness is een heel belangrijk aspect in ons menselijk leven. Heb jij enig idee waarom dit zo belangrijk is? Mindfulness is niks anders dan leven in de tegenwoordige tijd. Heel veel mensen over de wereld hebben er moeite mee. Op die manier beginnen zij te stressen en voelen zij zich niet meer op hun gemak. Als mens is stressen normaal, maar abnormaal veel stressen is ongezond. Je dient jouw grenzen dus te kennen. Wil je meer weten over het belangrijk aspect ‘mindfulness’ en wil je ook nog weten hoe je daarmee kunt oefenen? Wij raden je hierbij aan om verder te lezen. Heel veel leesplezier toegewenst!

Oefenen met mindfulness is heel erg belangrijk. Mindfulness betekent niets anders dan te leven in het heden. Wij mensen zijn meestal altijd bezorgd over morgen. Wanneer dit gebeurt, beginnen wij dan te stressen. Stel je maar eens voor dat je als mens super bezorgd bent om morgen, omdat je bijvoorbeeld wordt opgenomen voor een belangrijke operatie. In zulke gevallen raak je als mens zo gestrest, omdat je zit te piekeren. Je weet niet wat je morgen te wachten staat. Piekeren is totaal slecht voor ons mensen. Het zuigt al onze energie op, waardoor wij geen zin meer hebben in onze dagelijkse werkzaamheden. Soms kan het ook erg worden dat wij niet eens willen eten. Heel slecht dus!

Daarnaast dien je jezelf ten alle tijden sterk te houden. Hiermee bedoelen we dus dat je mentaal sterk dient te zijn. Wist je dat onze gedachten onze dag bepalen? Tja, wanneer jij jouw gedachten voedt met positieve gedachten, zul je opmerken dat je beter zult functioneren in alles wat je maar doet. Positieve gedachten komen pas wanneer jij jezelf blij weet te houden op dit moment. Denk dus niet aan wat er morgen dient te gebeuren.

Mindfulness is dus niks anders dan je bezig te houden met vandaag. Je dient je als mens bezig te houden met wat je vandaag moet doen. Natuurlijk is het daarnaast goed om alvast te plannen voor morgen, maar toch zijn wij van mening dat jij je het best met vandaag kunt bezig houden.

Op welke manier kun jij je als mens uitsluitend bezig houden met het heden? Wil je zo graag weten welke oefeningen je kunt doen om jezelf te trainen? Tja, wij hebben hieronder de beste en simpelste mindfulness oefeningen voor je opgesomd. Deze zijn onder andere:

  1. Houd je op dit moment bezig met hetgeen jou blij maakt.
  2. Werk hard vandaag, zodat je morgen kunt genieten van jouw welverdiende geld.
  3. Eet op dit moment jouw favoriet gerecht.
  4. Geniet op dit moment door naar leuke liedjes te luisteren.
  5. Zet op dit moment geld aan de kant, zodat je geld hebt voor morgen om te overleven.
  6. Bel jouw favoriete mensen op dit moment op om ze te zeggen hoeveel ze voor je betekenen.
  7. Ben je een chocola liefhebber? Eet dan een stukje vandaag, zodat jij je goed zult voelen.
  8. Ben je gestrest? Probeer op dit moment dan voor vijf minuten te stoppen met hetgeen je doet.
  9. Wat helpt nog meer tegen stres? Tja, medicatie natuurlijk! Mediteren is een heel goede vorm van stres reduceren. Wanneer je mediteert zul je opmerken dat jij je niet meer gespannen zult voelen. Jouw ademhaling zal dan ook versoepelen en op die manier zul je gemotiveerd zijn om verder te gaan met hetgeen je bezig was.
  10. Ben je een dierenliefhebber? Om niet gestrest te zijn, kun je op dit moment bijvoorbeeld een half uurtje tijd doorbrengen met jouw huisdier. Dit kan een hond of kat zijn. Huisdieren worden in de meeste gevallen gezien als de beste dingen die helpen tegen stres. Leef dus in het moment en geniet van jouw huisdieren!

Aan de hand van dit artikel hopen wij dat je nu weet hoe je jouw mind kunt trainen. Dit is van belang, omdat je als mens niet gestrest dient te zijn. Om niet te stressen over morgen, is het van belang dat jij je bezighoudt met mindfulness oefeningen. Succes met de oefeningen!

Een gezond leven leiden is iets wat een ieder op de wereld altijd wilt hebben. Echter is dat niet even gemakkelijk. Denk er bijvoorbeeld aan dat de ene mens heel goed kan omgaan met stress en de andere alweer niet. Wanneer iemand strest, kan dat komen doordat men niet bereikt wat gepland was. Heb je dit zo vaak ook? Op welke manier reageer je dan op situaties? Tja, het is niet altijd even gemakkelijk om daarmee om te gaan hè? Wil je zo graag weten hoe je een gezonder leven kunt leiden? Wij geven je hieronder de beste tips. Kom maar lezen en word er wijs van!

In ons leven hebben wij mensen met serieuze drukke schema’s te kampen. Je kunt hierbij denken aan het werk, op school, in onze huishouding, etc. Voor de drukke schema’s maken wij meestal plannen op en wanneer wij onze plannen niet hebben gerealiseerd, stressen wij vaak genoeg. Stressen is totaal niet nodig. Kies voor een gezonder leven! Dit kun je doen, door onder andere:

  1. Realistische doelen te stellen:

Vaak stellen wij mensen te strenge doelen voor onszelf. Wanneer je bijvoorbeeld heel veel moet doen op het werk, is het beter om te plannen. Dat is duidelijk, maar op welke manier plan je? Plan je om alles in een dag te doen? Neen, dat is totaal fout. Op die manier creëer je heel veel stres voor jezelf. Wanneer je tien taken te doen hebt, is het belangrijk dat je dagelijks plannen maakt voor vijf. Zorg ervoor dat jij jouw doelen binnen twee dagen bereikt. Op die manier zul je minder strest zijn op dagbasis. Het is dus belangrijk dat jij je focust op wat je per dag dient te doen. Leef dus voor vandaag en maak je pas morgen zorgen om morgen!

  • Niet te streng zijn tegenover jezelf:

Vanwege de strenge doelen die wij voor onszelf zetten, zijn wij zo super streng tegenover onszelf. Denk er bijvoorbeeld aan dat we niet willen eten, alleen omdat we de doelen gerealiseerd willen hebben. Deze werkwijze is niet gezond!

  • Accepteren dat je maar een mens bent die niet alles perfect kunt doen:

Als mens dien jij je niet te vergelijken met een robot. Een robot kan heel veel doen en maakt geen fouten. Echter hebben wij als mens maar 24 uren in een dag en wel 8 arbeidsuren. Binnen deze arbeidsuren kun je als mens fouten maken en je dient dat ook te accepteren.

  • Je kunt niet een ieder tevreden stellen op alle tijdstippen:

Als werknemer heb je vaak genoeg de neiging om alles zo goed mogelijk te doen. Dit doe je, zodat je leuke complimentjes krijgt. Je gaat daardoor heel hard werken en stressen, alleen omdat je anderen tevreden wilt stellen. Dit hoeft dus niet! Op die manier creëer je een ongezond leven voor jezelf en daarom dien je op te houden ermee. Probeer het maar eens om te werken op jouw tempo. Het gaat niet direct merkbaar zijn, maar na enkele maanden heb je een gezonder leven.

  • Ontspan vaak genoeg:

Wij mensen onderschatten vaak genoeg de kracht van ontspaning. Ontspannen is belangrijk en daarom dien je het niet te verwaarlozen. Als je aan ontspannen denkt, kun je denken aan de gym, mediteren, bankhangen, sporten, uitgaan met vrienden of familie, dineren, etc. Het gaat er hierbij om dat jij jezelf tijd geeft om iets leuks te doen waarvan je houdt.

Deze vijf tips zijn de simpelste tips die er bestaan om een gezonder leven te leiden. Het allerbelangrijkste, is dat je ze gebruikt in het dagelijks leven. Wanneer ze je toepast, zul je opmerken dat jouw leven zult veranderen. Je zult gemotiveerder werken. Tot slot hopen wij dat je deze vijf tips zult gebruiken. Wij geloven in je dat jij jouw best zult doen om een gezonder leven te hebben. Heel veel succes dan maar!

Omgaan met mensen is de grootste en beste klus die wij als mensen kunnen doen om te overleven in de maatschappij. Overal waar je gaat zul je tenminste één keer last gehad hebben van tenminste één negatieve mens. Het kan dan op school, op het werk of ook thuis zijn. Heb jij gedacht wat je daartegen kunt doen? Op de werkplek bijvoorbeeld kun je deze mensen niet vermijden, omdat je hen, op welke manier dan ook, nodig zal hebben om de bedrijfsdoelen te realiseren. Indien je helemaal radeloos bent geworden en je geen uitweg meer hebt, zijn er tips hieronder voor je opgesomd die je kunnen helpen:

  1. Ga niet mee met hun negativiteit:

Negatieve mensen zijn mensen die zich altijd focussen op alles wat (nog) niet werkt. Zij zijn zo negatief ingesteld dat zij beginnen te overdrijven wanneer zij praten, waardoor situaties slechter lijken dan ze zijn. Je kunt deze mensen dan de ondersteuning bieden door, als leidinggevende, een goed voorbeeld te zijn voor hen.

2. Zorg ervoor dat je ze meeneemt

Het stellen van grenzen kun je doen door de persoon mee te nemen in alles wat je doet. Om specifieker hierop in te gaan kun je de persoon bijvoorbeeld aangeven dat het bedrijfsprobleem ‘ons probleem’ is in plaats van ‘mijn probleem’.

3. Houd in jouw gedachten dat negativiteit een negatief impact heeft op jou

Meestal word je beïnvloedt door de mensen met wie jij je het meest mee bemoeit. Zo ook op de werkvloer bijvoorbeeld. Stel je maar eens voor dat je op een afdeling zit met alleen maar mensen die uitsluitend negatieve gedachten hebben. In dit geval is het dan belangrijk dat jij jezelf blijft door niet mee te gaan met hun activiteiten.

4. Zet jouw emotionele gevoelens aan de kant

Indien deze mensen jou proberen te vernederen, dien jij altijd te onthouden dat deze situatie altijd erbij hoort. Wees dan niet gevoelig, maar probeer jouw emoties altijd aan de kant te laten. Op die manier zul jij je ook minder of niet eens depressief voelen.

5. Wees positief in alles wat je doet

Positief zijn en blijven is een kunst die niet een ieder kan. Indien negativiteit naar je toe gesmeten wordt, dien jij altijd alles van een goede perspectief te bekijken. Blijf onthouden dat dingen niet zomaar gebeuren en daarom dien jij de meeste dingen te slikken. Wat wel belangrijk is, is dat jij mentaal sterk dient te staan. Blijf daarnaast altijd beleefd tegenover een ieder en heb ook respect. Op die manier kan niemand stof op jou hebben.

Aan de hand van de tips die wij hierboven voor je hebben opgesomd, hopen wij dat je de tips, overal waar jij jezelf mag bevinden, handig kunt gebruiken. Een van mijn betere vrienden is een fotograaf Roosendaal maar houdt enorm veel van lezen. Hij is een van de bedenkers van dit bericht geweest. Deze vijf tips zijn de meest belangrijke punten waar je op dient te letten bij de omgang met negatieve mensen. Let er wel op dat het niet altijd even gemakkelijk is om met negatieve mensen op te schieten. Het kost vaak tijd en moeite, maar het lukt wel zeker!